keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Hellurei ja tervetuloa blogiini :)

Jep, eli nyt se alkaa. Tämän blogin kirjoittaminen nimittäin. Oon jo tätä pitkään miettinyt ja nyt vihdoin sain aikaiseksi aloittaa. Tuun kertomaan täällä lähinnä omista treeneistäni ja ehkä myös muista arkisista asioista. Juttuja koitan höystää mun "hyvällä" huumorilla ja kivoilla ja huonolaatuisilla kuvilla. Blogiin on myös tarkoitus purkaa mun jatkuvaa puhumisen tarvetta, josta kärsivät etenkin mun lähimmäiset. Tällä tarkoitan lähinnä mun perhettä ja työkavereita, jotka joutuvat oleen kanssani tekemisissä lähes päivittäin.

Mutta mennään heti asiaan. Alkuun pieni infopläjäys/historiikki minusta. Olen siis 24-vuotias naisen alku, joka on urheillut koko pienen ikänsä. Jo ala-aste ikäisenä liikunta kuului päivittäin elämääni. Taisin olla 6-vuotias, kun äitini innostui juoksemisesta. Niinpä tuuppauduin aina väkisin lenkille mukaan ja hän pakotti minut kääntymään takaisin kotiin, että en ihan koko 10km lenkkiä juossut hänen mukanansa. Ei mennyt kauaakaan, kun jo kirmailin paikallisen urheiluseuran viikkokisoissa ja legendaarisissa tikkajuoksuissa, joissa heitettiin tikkaa ja juostiin. Talvisin ohjelmaan kuuluivat hiihtokilpailut.

13-vuotiaana sain ensimmäisen oman valmentajan. Lajikseni oli valikoitunut kestävyysjuoksu. Matkoina olivat vuosien varrella mm. 800m, 1500m, 1500m esteet, 3000m, 5000m ja 10 000m. Parhaimmat saavutukseni tämän lajin parissa ovat varmaankin SM-maastojen joukkuepronssit vuosina 2007 ja 2010. Lisäksi kaapista löytyy useita pm-mitaleita ja muita pienempien kisojen palkintoja.

Viimeiset ratakisat olen juossut vuonna 2009. Tein silloin mm. 5000m ennätykseni ja juoksin naisten 10 000m pm-kultaa. Silti aikani eivät olleet lähelläkään sitä mitä piti, vaikka töitä oli tehty. Lajinvaihto tapahtuikin vähän salavihkaa. Uskon kyllä, että siskollani oli joku pidempi salajuoni tässä asiassa, koska hän minun pääni sai kääntymään.  Niinpä talvella 2009-2010 siskoni houkuttelemana ajauduin soudun pariin. Keväällä 2010 olen juossut viimeiset kisani eli Lahden SM-maastot. Tämän jälkeen kilpailut on käyty vesillä ja sillä tiellä nyt ollaan. Nyt on takana neljäs kesä olympialuokkien soudun parissa ja tämä laji on vienyt aivan täysin mukanaan.

Tässä siis pieni pohjustus siitä miten olen ajautunut nykyisen harrastukseni pariin. Ensi kerralla pitänee vähän avata mihin tuo blogin nimi viittaa ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti